Inställda bussturer.

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)

Information kring inställda bussturer

Det har varit många inställda bussturer under höstterminen 2022 och därför vill kommunen tipsa om att vårdnadshavare/elever kan ladda ner Dalatrafiks app, se hemsidan eller ringa kundservice: 0771-95 95 95 för att lättare få information kring inställda/försenade turer till och från skolan. Informationen kommer oftast sent till skolskjutshandläggare resp. skoladministratör och det blir därför svårt att lägga ut informationen i tid på skolornas hemsidor.

Enligt Dalatrafiks villkor har elev som åker med skolkort rätt att söka ersättning för egen transport. De har däremot inte rätt att få prisavdrag vid försening.

Om Dalatrafik på sin hemsida senast tre dagar innan resa har informerat om t ex ändrade tidtabeller eller andra störningar som påverkar busstrafiken utgår ingen ersättning.

För att få ersättning kontaktas alltid Dalatrafiks kundservice:

kundservice@dalatrafik.se

0771-95 95 95.