Sommarläsning

Ingress

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)

Med stöd av det digitala verktyget Lexplore arbetar Mora Kommuns skolor för att höja läsförmågan hos våra elever.

Kopiera länken nedan för en kort information om hur vi testar läsförmågan. https://my.lexplore.com/wp-content/uploads/2020/09/Till-dig-som-har-ett-barn-som-ska-testa-sin-lasformaga.pdf

Tillsammans, hem och skola kan vi arbeta för att öka läslusten hos våra barn/elever.

Det som vi vet sedan tidigare, är att under sommaren tappar en del barn i läsförmåga.

Vi vill på Utmelandsskolan hjälpa er föräldrar med tips och ideér om hur ni under sommaren kan stödja era barn i att utveckla läsförmågan och att öka läslusten.

Under nästa vecka kommer ditt barn att få ett häfte med sig hem, med mer information om hur man kan hjälpa sitt barn i att utveckla läsandet.

I häftet kommer ni att se vad just ditt barn har valt att göra för läsaktivitet och vad pedagogerna rekommenderar för träning under sommaren.

Glad Sommarläsning önskar vi på Utmelandsskolan.

Senast uppdaterad: 3 juni 2022