Terminstart 2022

Ingress

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)

Välkomna till vårterminen!

Imorgon, tisdag den 11/1, börjar skolan åter efter jullovet. Vi kommer ha en gemensam uppstart med alla klasseroch därefter kommer vi följa ordinarie scheman. Maria är sjuk och kommer vara hemma denna veckan. Kristoffer kommer i första hand att hjälpa till i 1-3:an men även en eventuell vikarie som kan stötta där det behövs.

Vi vill tacka er föräldrar för den insats ni gjort gällande barnens språkbruk som diskuterades på föräldramötet i höstas. Efter de intensiva veckorna med mycket diskussioner kring vad man får säga och inte säga på skolan så tycker vi att det blivit mycket bättre kring detta under skoldagarna. Fortsätt gärna att ha denna diskussion med barnen för att upprätthålla tänket att vi ska ha ett vårdat språk.

På idrottslektionerna för årskurs 1-6 kommer vi att åka skridskor både på måndagar och onsdagar. Ta med ombyte och duschsaker. Vi vill att de barn som har egna skridskor och kan ta med dem gör det dessa dagar. De som inte har egna och inte att möjlighet att ta med kommer att kunna låna skridskor. Då vi har ett begränsat antal låneskridskor uppskattar vi att bara de barn som verkligen har behov av låneskridskor lånar. Skulle det vara för slaskigt ute/för kallt/dålig is eller något annat som gör det svårt att åka skridskor den dagen; ta med sådant ombyte som passar för "vanlig" idrott (eventuellt inneskor mm) om det inte blir skridskor på lektionen. Vi kommer även att börja med bad på måndagar under vårterminen. Vi kommer dela in eleverna i badgrupper och varje grupp badar 3 måndagar på rad. Därefter kommer de delta på den vanliga idrotten igen och en ny badgrupp badar. Mer info om detta kommer.

Katarina som har musiken blir borta i början av vårterminen. Per och Jens från Mirandaskolan kommer att ha musikundervisningen för eleverna på onsdagar då de är här och har instrumentundervisning också.

Elever som går på fritids har även info att läsa i fritidsappen.

Hör av er vid funderingar.

Hälsningar personalen på skolan

Senast uppdaterad: 10 januari 2022