Livesändningar Nätsmartveckan 2021

Ta del av Nätsmart Moras studiesamtal under vecka 47! Läs mer i inlägget.

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)

Nätsmart Mora erbjuder fyra livesändningar om ungas liv på nätet. De olika livesändningarna riktar sig mot målgrupperna vårdnadshavare, elever åk 3-6, elever åk 7-9 samt personal inom grundskola, socialtjänsten och polisen.

Vi vill uppmana att du som vårdnadshavare eller annan vuxen i barn och ungas närhet tittar på livesändningen för att få extra kunskaper kring vad som händer på nätet och hur vi som vuxna kan vara ett stöd för våra ungdomar.

Medverkande under samtalen är förutom Johanna Lindström från prinsparets stiftelse även polis, elever, lärare, influenser på sociala medier mm.

På tisdag 23/11 klockan 18,30 sänds studiosamtalet för vårdnadshavare. Länk till sändningen här under:

Livesänt studiosamtal riktat mot vårdnadshavare Länk till annan webbplats.

Elever och personal kommer att se dessa sändningar:

Livesänt studiosamtal för personal (23/11 15:00) Länk till annan webbplats.

Livesänt studiosamtal för elever åk 7-9 (24/11 9:00) Länk till annan webbplats.

Livesänt studiosamtal för elever åk 3-6 (25/11 9:00) Länk till annan webbplats.

Livesändningarna kommer finnas att se i efterhand för de som inte kan se dem live. Länkar kommer finnas på Nätsmart Mora Länk till annan webbplats..

Nätsmartveckan arrangeras i samarbete mellan För- och Grundskoleförvaltningen, socialförvaltningen, Polismyndigheten samt Prinsparets stiftelse. Länk till annan webbplats.

Nätsmart Mora är ett projekt som finansieras genom Mora kommuns satsning Hållbara idéer.

Följ skolutveckling_mora Länk till annan webbplats. på Instagram med spännande inlägg om Moras för- och grundskolor.

Senast uppdaterad: 18 november 2021