Klädbytardagen

Klädbytardagar på Utmelandsskolan vecka 43!

Möjlighet att förnya ditt barns garderob.

Hjälp oss att göra ditt barn till en medveten kund i framtiden. Ett av de mest miljösmarta sätten för att förnya sin garderob är att byta kläder med andra.
Gå gärna igenom ert barns garderob och skicka med tre plagg (tvättade och hela) till skolan. När eleven lämnar in plaggen till klassläraren eller textil/träslöjdsläraren
så prickas de av på en klasslista.

Under vecka 43 får ert barn tillgång till tre biljetter och de får då välja tre nya plagg på klädbytardagen. Smart att få tillgång till tre nya plagg gratis. Så hjälp oss med detta.

Vecka 40–41: Barnen lämnar in sina kläder.
Vecka 42: Vi pratar och visar film om hur vi ska bli ännu bättre på att återanvända kläder.
Vecka 43: Klädbytardagar sker under lektionstid för slöjden. Naturskyddsföreningen Mora kommer att vara med och hjälpa oss med klädbytardagarna. Prata gärna med era barn om hur man kan vara klimatsmart.
Hur kan man få ner energiförbrukningen? Släcka lampor hemma. Ge gärna tips till era barn, på bara saker. Duschningen? Energisnåla tips. Hjälp era barn att märka upp påsen som de tar med sig till skolan med namn och klass.

Hör av er till textilläraren på Utmelandsskolan om ni har några frågor
Anne- Marie Fröjdh
anne-marie.frojdh@mora.se