Veckobrev v. 42/43

Idag hade vi en fin SO dag med klass 1 & 2. Vi har haft samling i matsalen med psalm och ordningsregler från förr. Vi har spelat kula, lekt bro bro breja och hoppat hage på rasten. Vi har övat välskrivning och tittat på film och läst om hur det var förr i skolan. Vi avslutade dagen med att leka Röda Vita Rosen på parken.

Vi har avslutat arbetet med att skriva faktatext och återberättande text. Vi kommer att få besök av personal från Miranda/Mora Kulturskola några veckor framöver. En danspedagog och en bildpedagog kommer ut till skolan. Vi har bestämt att ha ett sagotema så vi kommer att jobba med sagor och dikter på svenskan också. Även -sj, -sk, -tj ljud kommer vi att jobba med framöver. Efter lovet kommer det att bli en veckans ord läxa varje vecka. Mer info kommer.

På no kommer vi att arbeta med fjärilarnas liv eftersom det hör till NTA. På so fortsätter arbetet med vikingar och efter det fortsätter vi med järnålder, bronsålder och stenålder.

Torsdag 27/10 är det bad. Åk 3 åker och simmar med åk 2. Ta med badkläder och handduk. Många är och har varit förkylda/sjuka. Är man för sjuk för att simma, stannar man kvar på skolan med åk 1. Glömmer man badkläder, lånar man på simhallen.

Fredag 28/10 ordnar åk 6 Halloweendisco. Se anslag på skolans dörrar.

Höstlov v.44 31/10-4/11.

Senast uppdaterad: 20 oktober 2022