En vecka i rörelsens tecken.

Vilken vecka vi har haft här på Noretskolan F-6. Under veckan hade F-3 friluftsdag ute i skogen och idag har vi haft Idrottens dag här på skolan för alla elever i åk F-6. Idrottens dag i skolan är en kul dag med aktiviteter för att höja kunskapen om barns idrottande och bygga broar mellan skolan, barnen och idrottsrörelsen. Målet är att fler ska kunna och vilja idrotta hela livet.

Under dagen har vi haft besök av Venjans Basketklubb, Innebandy- och fotbollsgymnasiet, Mora Tennisklubb, Fritidsbanken, Friskvårdsprogrammet samt Barn- och fritidsprogrammet. Eleverna har haft olika rörelsepass hela dagen i olika grupper. Det var en lyckad och uppskattad dag och vår förhoppning är att fler elever får mersmak på idrott och rörelse i olika former.

Vi önskar er en riktigt trevlig helg!

Senast uppdaterad: 30 september 2022