Välkomna på föräldramöte och lite kort info om roliga saker vi har framför oss.

Rutinerna börjar sitta igen efter sommaren och vi har fått en lugn och bra start på läsåret. Det arbetas intensivt och motiverat på lektionerna. Vi är i startgroparna av höstens arbete med att screena av elevernas läsutveckling för att möta upp med rätt insatser och undervisning. Just idag har vi släppt iväg ett förväntasfullt gäng tvåoor till badhuset för simlektion för första gången. Vi håller även på att planera för en valdag på skolan där eleverna ska få rösta i ett skolmatsval. Eleverna i åk 5 kommer vara valarbetare och valet gäller hela F-6. Årskurs 6 kommer även arrangera ett val för mellanstadiet som mer liknar ett Riksdagsval där de politiska partierna är i fokus. Viktigt för oss att hålla eleverna uppdaterade om vad som händer i vår omvärld och det som påverkar vår vardag. Ja ni hör att det på skolan händer många saker. Dessutom ser vi fram emot en aktivitetsdag den 30 september där vi uppmärksammar idrotten och har bjudit in flera föreningar att delta och visa upp sina aktiviteter. Mer information om Idrottens dag får ni senare.

Ni föräldrar är viktiga för oss i vårt arbete i att ge alla våra elever en bra utbildning och skolgång. Vi värdesätter en god kontakt och samverkan med er. Många av er har blivit inbjudna till höstens utvecklingssamtal och har samtal inbokade snart (ni övriga kommer få inbjudingar när det blir samtalstid för klassen). Utöver kontakten vid utvecklingssamtalen och andra tillfällen är föräldramöten ett viktigt forum där vi träffas. Nu är det dags för läsåret 22/23 föräldramöten. Vi bjuder in er till följande tillfällen;

Föräldramöte för årskurs F-3 den 14 september kl 18.00 med samling på fritidsgården för gemensam information innan ni går till respektive klassrum.

Föräldramöte för årskurs 4-6 den 12 september kl 18.00 med samling på mellanstadiets skolgård med gemensam information innan ni går till respektive klassrum.

Varmt välkomna, vår förhoppning är att ni alla kommer så vi ses på mötet.

Hälsningar all personal på Noretskolan F-6

Senast uppdaterad: 30 augusti 2022