Första veckan snart avklarad och en rättelse om datum för studiedag i september.

I måndags började skolan och vi öppnade dörrarna och mötte eleverna med sång. Äntligen är eleverna här igen. Första skolveckan har flytit på väldigt bra. Vi har haft ett schema på plats tidigt och var välförberedda på att starta upp ett nytt läsår. Vi har överlag ett lugn på skolan och fortsätter vårt prioriterade arbete med trygghet och studiero och även ett tydligt fokus på läsning i alla ämnen. Det som varit en utmaning har varit inställda och försenade bussar. Vi förutsätter att Dalatrafik löser det snarast. För våra nya förskoleklasser har det varit en extra intressant vecka då de är helt nya på skolan. Mycket att ta in på vår stora skola innan rutiner satt sig.

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)

Jag skickade ut ett kalendarium tidigare där det står att vår planeringsdag i september är den 27/9 men det är fel. Vår planeringsdag när skolan är stängd är måndagen den 26/9. Fritids är öppet och om ni har behov av fritids den dagen så kommer ni få lämna in vistelsetider till fritids i god tid.

Jag önskar er en riktigt trevlig helg.

Häslningar

Cecilia Grudd, Rektor Noretskolan F-6