Tider för skolavlutningen och i år är ni äntligen välkomna igen.

Tiden går fort och vi är snart framme vid läsårets skolavslutning. I år har vi den stora glädjen att välkomna er att delta på avslutningen igen. Det ser både vi och eleverna fram emot.

Vi kommer ha skolavslutning torsdagen den 9 juni. Årskurs F-3 har en gemensam avslutning ute på fritidsgården kl 17.30. Därefter blir det aktuellt för er som har äldre barn på skolan att förflytta sig till mellanstadiets skolgård där årskurs 4-6 kommer ha en kortare gemensam avslutning kl 18.15.

F-3 kommer ha en längre skolavslutning med fler sånger och inslag på fritidsgården tillsammans med er föräldrar. Eleverna i årskurs 4-6 kommer samlas i klassrummet och ha en klassavslutning i klassens mindre sammanhang för att sedan gå ut på skolgården, och avsluta läsåret med att hela årskurs 4-6 sjunger några sånger, som ni föräldrar får ta del av och sedan vinka hej då och glad sommar.

Den 9 juni är alltså läsårets sista skoldag.

Som sagt vi är glada över att ha möjlighet att bjuda in er igen och ser fram emot en fin kväll den 9 juni.

Vi passar på att påminna att den 9 maj är en planeringsdag för skolan. Alla elever är lediga från skolan. Fritids är öppet för de som har behov den dagen.

Häslningar rektor Cecilia Grudd med personal.

Senast uppdaterad: 2 maj 2022