Nu startar vi upp vårterminen 2022

Hej!

I morgon är det terminsstart och vi öppnar upp skolan efter julledigheten. Smittspridningen i samhället är på en hög nivå och vi alla måste fortsätta ta vårt ansvar för att minimera möjligheterna att sprida virus och smitta vidare. Som vårdnadshavare behöver ni vara ytterst uppmärksamma på symptom hos både ert barn och er själva. Alla ska stanna hemma vid minsta lilla symptom och testa sig. Ni fortsätter hålla er uppdaterade och följa aktuella rådande restriktioner som finns på Folkhälsomyndighetens hemsida. Om någon i familjen är smittad så ska övriga i hushållet vara hemma i karantän. Eleven är välkommen tillbaka till skolan när de är helt friska och/eller karantänen är upphävd.

Vi förbereder oss så väl vi kan inför kommande tid och vet att våra elever helst vill vara i skolan och att allt ska vara som vanligt. Vi vet att det stressar många elever att vara hemma från skolan och därigenom missa skolarbete. Därför kommer vi att se till att skapa så bra förutsättningar som möjligt att kunna arbeta med sitt skolarbete hemifrån om det blir aktuellt med frånvaro för eleven. Detta genom att lektionsplaneringen i stora drag kommer finnas tillgänglig via klassens sida på vår hemsida. Mer information kommer lärarna att publicera på respektive sida fortlöpande.

Fritids kommer under stora delar av sin verksamhetstid vara utomhus och nu med all snö så finns ett stort utbud av vinteraktiviteter under rasttid så titta igenom så eleven har ordentliga ytterkläder med sig.

Cecilia Grudd, Rektor Noretskolan F-6

Senast uppdaterad: 10 januari 2022