Strax höstlov och nuläge Covid-19 på Noretskolan F-6

Hej!

Första delen av höstterminen har, i vanlig ordning, gått i ett rasande tempo och vi är strax framme vid höstlovet. Vi har sjösatt nya hemsidan och det fungerar bra efter lite injusteringar under de första veckorna. I övrigt fortlöper arbetet på skolan bra, vi har nyss genomfört trygghetsenkäten med våra elever och resultatet visar att 88% av våra elever känner sig trygga på Noretskolan F-6. Vi arbetar givetvis för att alla ska känna sig trygga under hela sin skoldag och på alla platser och givetvis med alla inom skolans område. Det är ett ständigt prioriterat arbete.

Vi har under senaste 12 dagarna haft flera elever på lågstadiet som testat positivt för Covid-19. Vi har tät kontakt med smittskydd, följer utvecklingen och självklart de restrektioner och riktlinjer de råder oss till. Vi hoppas givetvis att smittspridningen avtar snarast och att höstlovets ledighet för många hjälper till att stanna av spridningen.

Hälsningar Cecilia Grudd, Rektor

Senast uppdaterad: 26 oktober 2021