Har ditt barn giltigt färdbevis?

Onsdag den 29 september tar Folkhälsomyndigheten bort alla de restriktioner som gällt för kollektivtrafiken. I samband med detta upphäver också Arbetsmiljöverket förbudet mot att ha framdörrar öppna och det innebär att alla resenärer nu måste visa giltigt färdbevis när de kliver på bussarna.

Om man ansökte i våras – och fick beviljat skolskjuts och hade ett busskort sedan förra läsåret är det detta kort som gäller nu också. Hade man inte ett kort innan ska man ha fått det postat hem under sommaren.

Om man inte ansökte eller har förlagt sitt busskort så måste man ansöka om nytt HÄR Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i e-tjänsten som finns på Mora Kommuns hemsida.

På skolan kan vi inte utfärda några busskort utan att vi ser att det är klart i e-tjänsten.

Senast uppdaterad: 28 september 2021