Snart är det dags att söka skolskjuts inför nästa läsår

Om ditt barn behöver skolskjuts under nästa läsår ska du ansöka om skolskjuts i vår e-tjänst. E-tjänsten kommer att finnas på vår webbplats och den öppnar måndag 7 mars.

Alla i grundskolan som behöver skolskjuts ska göra en ansökan. Det gäller även dig med barn som redan har skolskjuts idag. Du gör en ny ansökan inför varje läsår.

Ansökningsperioden är 7 mars till 27 mars. Du loggar in i e-tjänsten med e-legitimation. Om du inte har någon e-legitimation kan din bank hjälpa dig att skaffa det.

Elever i särskolan, familjehemsplacerade elever, elever med tillfälligt personnummer eller skyddad adress ska ansöka på blankett – kontakta i så fall skolan för mer information.

Om du har frågor redan nu får du gärna kontakta skolskjutshandläggare via e-post.

mikaela.olsson@mora.se Länk till annan webbplats.

Länkar:

morakommun/skolskjuts Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad: 24 februari 2022