Coronaläget inför skolstart

Hej,

Välkomna tillbaka till en ny termin på Noretskolan 7-9. Hoppas att alla har haft ett härligt jullov och laddat batterierna inför skolstart imorgon.

Tyvärr fortsätter pandemin. Smittspridningen ökar och restriktionerna har stärkts men det som är tydligt är också att vi skall ha skolan fortsatt öppen.

Detta gäller tills vidare

• Elever skall stanna hemma när de är sjuka.
  • Elever som delar bostad med någon som har covid-19 ska stanna hemma i sju dagar samt coronatesta sig.
  • Elever ska också stanna hemma och testa sig vid nytillkomna symptom som halsont, snuva, feber, hosta och sjukdomskänsla.
  • Var och en har fortsatt ansvar för att motverka smittspridning.

Följ aktuell coronainformation på Folkhälsomyndigheten och på kommunens hemsida. Mora kommun Länk till annan webbplats.

Inför skolstarten — Folkhälsomyndigheten (folkhalsomyndigheten.se) Länk till annan webbplats.

Coronaviruset och covid-19 - regler för skolor och förskolor - Skolverket  Länk till annan webbplats.

till-dig-som-har-haft-nara-kontakt-med-person-som-har-covid-skola-211229.pdf (regiondalarna.se) Länk till annan webbplats.

Vänligen,
Josephine Seveborg, rektor Noretskolan 7-9