Rykten om hot mot Moraskolor (uppdaterad 12.24)

Sedan förmiddagen idag har det gått rykten om hot mot Morkarlbyhöjdens skola och Noretskolan i Mora. I nuläget är ryktena inte bekräftade. Polisen är på plats och vissa säkerhetsåtgärder är vidtagna. Båda skolorna är inrymda, dvs ingen obehörig kommer in.

Mora kommuns logotyp

Information till föräldrar

Elever som slutar får lämna skolan och gå hem. Men ingen får dröja sig kvar på skolans område utan elever uppmanas att gå direkt hem. Polis är kvar på skolorna.

Fritids

Lärarna följer elever innevägen till fritids och lämnar över där. Vårdnadshavare hämtar som vanligt när skolan är slut. Fritids håller sig inne och ägnar sig åt aktiviteter inne resten av dagen.

Kontakt

Det är många föräldrar som ringer just nu. Bäst är att ringa till kommunens kundtjänst så hänvisar de samtalen vidare; 0250-260 00. Under lunchtid, 12.00 -13.00, gäller nummer 0250-266 39.

Den här texten uppdateras kontinuerligt.

Senast uppdaterad: 12 november 2021