Nätsmartföreläsning för vårdnadshavare

Nätsmart Mora erbjuder inspelad föreläsning under vecka 45. Mer info och länk hittar du i nyheten.

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)

En majoritet av våra unga använder nätet och som vårdnadshavare kan det kännas svårt, till och med hopplöst att hänga med i ditt barns digitala liv.

Johanna Lindström, projektledare på Prinsparets stiftelse, föreläser för dig som vårdnadshavare till elev i Mora kommuns grundskola om barn och ungas liv på nätet. Föreläsningen ger dig en inblick i vad ditt barn möts av framför skärmen och du får verktyg för att kunna bli mer delaktig i ditt barns liv på nätet. Vi vill att du som vårdnadshavare tittar på föreläsningen under vecka 45 och sedan besvarar en kort anonym enkät. Genom enkätsvaren ger du input till de livesända studiosamtal som kommer sändas under vecka 47.

Titta på föreläsningen och besvara enkäten senast fredag 12/11 för att ditt enkätsvar ska kunna användas som underlag i livesändningen!

Länk till föreläsning för vårdnadshavare samt enkät hittar du här:

Länk till föreläsningen för vårdnadshavare>>> Länk till annan webbplats. Länk till annan webbplats.

Länk till anonym enkät vårdnadshavare>>> Länk till annan webbplats. Länk till annan webbplats.

Även personal och elever kommer få se föreläsningar och besvara enkäter inför nätsmartveckan. Du får naturligtvis även se dessa föreläsningar som finns länkade här under.

Länk till föreläsning elever åk 7-9>>> Länk till annan webbplats.

Länk till anonym elevenkät åk 7-9>>> Länk till annan webbplats.

Länk till föreläsning personal>>> Länk till annan webbplats.

Länk till anonym enkät personal>>> Länk till annan webbplats.

Nätsmartveckan

Under vecka 47 är det sedan dags för huvudaktiviteterna för årets nätsmartvecka. Det kommer att sändas 4 livesända studiosamtal om ungas liv på nätet som utgår från enkätsvaren från ovan nämnda enkäter. Länk till respektive samtal kommer du hitta här på denna sida.

Medverkande under samtalen blir förutom Johanna Lindström från prinsparets stiftelse även polis, elever, lärare, influenser på sociala medier mm. Mer info om vilka som kommer medverka under veckan kommer inom kort.

Följ skolutveckling_mora Länk till annan webbplats. Länk till annan webbplats. på Instagram med spännande inlägg om Moras för- och grundskolor.

Senast uppdaterad: 9 november 2021