Info v 4

Hej!

Idag, och fyra fredagseftermiddagar till under våren, kommer vi att ha besök av "Skapande Skola" som är ett samarbete mellan Mora kommuns skolor och Kulturrådet för att öka elevernas möjlighet att möta konst och kultur. Vi kommer att få träffa en bildpedagog som tillsammans med vår bildlärare Sylvia ska jobba med klassen.

Vi planerar för att åka både längdskidor och skridskor nu i vinter, så det är bra om ni börjar se över vad eleverna har för utrustning hemma. Den som inte har egen utrustning får låna här i skolan.

På tal om idrottsutrustning så var vi igår på studiebesök på Fritidsbanken. Dit kan vem som helst gå, även om man inte bor i Mora kommun, och låna fritidsutrustning gratis under två veckor. Läs mer på www.fritidsbanken.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Idag får eleverna med sig ett kalendarium för vårterminen hem, så ni enkelt kan se terminstider och lovdagar.

Veckodag

Aktivitet