Veckobrev 19-20

Denna vecka: Vi har haft en kort vecka med en ledig dag mitt i veckan. Kändes konstigt tyckte nog vi allihop. Vi har varit på utflykt till Hemus i tisdags och vi fick strålande väder. Där hade vi utelektioner i matte med geometriska figurer och en samarbetslek där de fick knytas ihop och gå steg utifrån vad tärningen visade, kul att se hur de samarbetade! Till lunchen blev det hamburgare och vi fikade även bullar i solskenet. I skolan har vi sen pratat och skrivit meningar till varsin bild ifrån utflykten. Roligt att se att de vill skriva för hand och hur de hjälps åt att stava orden. Vi har bokstaven Ää nu som vi arbetar med. De lyssnar, uttalar ,tecknar och skriver bokstaven.

I matten har vi börjat med talet 8. De har provat att dela talet i 8-kompisar och räknat tal.

Kommande vecka: Nästa vecka blir skolveckan månd-onsdag.Vi fortsätter med att arbeta med Ä och talet 8. I SO kommer vi att arbeta vidare med mänskliga rättigheter och Barnkonventionen.

Datum att ha koll på:

Skolan är stängd 9-10/5 ,Kristihimmelsfärd.

Skolan är stängd 6- 7/6 Nationaldagen

Sommarlovet börjar 14/6

Trevlig helg önskar personalen !

Senast uppdaterad: 3 maj 2024